دسته‌ها
معرفی

معرفی EMAM.COM وب سایت اصلی امام خمینی رحمة الله علیه [شناخت امام بدون سیاسی‌کاری و جناح‌بازی]

EMAM.COM وب سایت اصلی امام خمینی رحمة الله علیه
EMAM.COM وب سایت اصلی امام خمینی رحمة الله علیه

پس از گذشت سی و اندی سال از انقلاب اسلامی، خدای را سپاس گذاریم که همچنان شعلهٔ عشق به وجود مرد آسمانی و رهبر ایمانی‌مان، حضرت روح الله، پرفروغ است و امید داریم که اگر فرزندان صالحی برای وی باشیم، در آتش عشق او بیشتر بسوزیم؛ یاران آخرالزمانی سپاه اسلام.

چرا باید امام خمینی را بشناسیم؟

چون او همانند قله‌ای است که باری تعالی به ما نشان داد و به ما فهماند هنوز میتوان در دامنهٔ علی‌وار زیستن بالا رفت. باید او را بشناسیم تا بدانیم که برای چه قیام کرد و برای چه «انقلابی بر پایهٔ اسلام» را ضروری میدانست و اگر این انقلاب حق بوده و با توجه به ضرورت ایجاد حکومت اسلامی ایجاد شده، باید بفهمیم که نقشهٔ معمار انقلاب چه بوده است تا بر مبنای همان نقشهٔ اصولی، این سازهٔ عظیم، مستحکم‌تر و اثرگذارتر شود.

چرا باید امام خمینی را به دیگران بشناسانیم؟

وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا وَکانُوا بِآیاتِنَا یوقِنُونَ. ما به درستیِ راه خمینی – که آینه‌ای خالص برای انعکاس انوار اسلام ناب بود – یقین داریم و میدانیم که تنها راه سعادت مسلمانان و جهانیان، راه اسلام ناب محمدی است؛ نه راه اسلام ارتجاع و نه راه اسلام آمریکایی.

چرا EMAM.COM راه‌اندازی شد؟

در شناختن و شناساندن امام خمینی ، ابتدا کاوش کرده‌ایم تا بدانیم دیگران چه کرده‌اند تا اگر بخشی از مسیر توسط ایشان طی شده، انرژی و زمان و هزینه محدود، صرف کاری که قبلا انجام شده، نشود. آنچه تا کنون به انجام رسیده – هرچقدر خالصانه و مجاهدانه – در شان و اندازهٔ شخصیت امام نیست. به خصوص آنکه در فضای مجازی جای کار بسیار است. 

راهبردها و اصول EMAM.COM چیست؟

نقطه ضعف مشترک تمامی کارهای انجام شده در فضای مجازی، عدم در اختیارداشتن یا در اختیارگذاردن آرشیو چندرسانه‌ای مربوط به امام است. EMAM.COM در چشم‌انداز خود سعی دارد به مرجعی برای انتشار صوت، تصاویر و فیلم‌های مربوط به امام تبدیل شود و در عین حال برای تولید آثار فاخر در این زمینه، تلاش میکند بالاترین کیفیت را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

متن کامل و در دسترس صحیفهٔ امام خمینی که اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش برای شناختن و شناساندن امام است، همچنان در قالب مجلدی و مکتوب باقی مانده است؛

در حالی که با توجه به امکانات گسترده‌ای که فضای مجازی در اختیار گذارده، به راحتی میتوان قالب های مناسب‌تری را برای چیدمان صحیفه در نظر گرفت. به همین منظور، EMAM.COM برای شناخت هر چه بیشتر مشی امام، صحیفه را در قالب تاریخی نیز ارائه کرده است.

متاسفانه یکی از ضعف‌های موجود در دیگر پایگاه‌های اینترنتی که دربارهٔ امام خمینی به فعالیت می‌پردازند ، سیاسی‌کاری و جناح‌بازی در ارائهٔ شخصیت امام است.

EMAM.COM تلاش میکند تا به کناره‌گیری و مصادره به مطلوب کردن بیانات و رفتار امام خمینی ، صرفا تاریخ را بازگو نماید و نیز ظرف زمانی و مکانی بیانات ایراد شده توسط ایشان را بازخوانی کرده تا شناخت بهتری از مشی سیاسی اجتماعی ایشان به دست آید.

نکتهٔ دیگر آنکه EMAM.COM به طور متمرکز بر روی شخصیت امام خمینی (ره) کار خواهد کرد و از بازتاب افکار و اندیشه‌های نزدیکان و یاران امام – مگر به ضرورت و آن هم برای شناخت بیشتر شخصیت امام – پرهیز میکند.

این سایت تلاش دارد تا با جمع‌آوری همهٔ آثار تولیدی پیرامون شخصیت امام خمینی (ره)، به مرجع چندزبانهٔ شخصیت امام خمینی در فضای مجازی مبدل شود.

در این راستا، ضمن استقبال از مخاطبان خود برای ارسال آثار خود با ذکر نام ایشان، EMAM.COM برای حقوق پدیدآورندگان و صاحبان آثار، ارزش بالایی قائل است و همواره منابع محتواهای موجود و یا استفاده شده را ذکر خواهد کرد.

جهت استفادهٔ آسان مخاطبان از سایت، EMAM.COM با بهره‌گیری از تجربهٔ اعضای خود از محیط کاربری اینترنت، تلاش نموده است به‌روزترین امکانات و ساده‌ترین ساختار را نقشه سایت در نظر بگیرد تا علاوه بر کمک به مخاطب، از شلوغ شدن سایت در ذهن مخاطب جلوگیری کند.

تصویر صفحه اول سایت امام خمینی (ره)
تصویر صفحه اول سایت امام خمینی (ره)

بخشی از امکانات سایت امام خمینی (ره) 

امروز در صحیفه امام خمینی 

بخش امروز در صحیفه نوز ، محتوای صحیفه امام خمینی را در هر روز، به نمایش می گذارد. به عبارت دیگر امروز در صحیفه امکان دسترسی سریع و تاریخی را به آرشیو صحیفه امام میدهد. همچنین جهت استفاده توسط عموم امور فرهنگی و مناسبتی، چند روز قبل و چند روز بعد را نیز به نمایش میگذارد. در همین قسمت، تقویمی قرار گرفته که به وسیلهٔ آن به راحتی میتوانید به آرشیو روزانهٔ صحیفه در تمام سال دسترسی پیدا کنید.

در جلوی هر عنوان صحیفه نیز، در صورتی که متن بیانات دارای صوت، فیلم یا عکس باشد، با آیکون مربوطه نشان داده میشود.

خط امام خمینی (ره) 

بازخوانی بیانات امام خمینی با توجه به اقتضائات و اتفاقات روز، کارکرد اصلی این بخش است. خط امام به صورت روزانه بروزرسانی شده و محتوای آن نیز به فراخور در حساب های شبکه اجتماعی EMAM.COM منتشر میگردد.

 

نوار زمان

قسمت نوار زمان جهت مروری سریع بر اهم فعالیت های سیاسی اجتماعی امام خمینی از تولد تا رحلت تعبیه شده است. در نوار زمان، مخاطبان میتوانند با انتخاب بازهٔ زمانی، رویدادهای مهم حیات پربرکت امام خمینی را مشاهده نموده و از روند شکل گیری شخصیت ایشان و نیز روند شکل گیری انقلاب در یک نگاه کلی آگاه شوند.

 

زندگی نامه امام خمینی (ره) 

صفحهٔ زندگی نامه، حکایت حیات سیاسی اجتماعی امام خمینی را در اختیار مخاطبان قرار میدهد. با توجه به تمایل مخاطب وب به خلاصه سازی متون از یک سو و در اختیار گذاشتن زندگی نامه کامل از سوی دیگر برای کارهای پژوهشی، زندگی نامه در دو نسخه خلاصه و کامل منتشر گشته است.

[su_note note_color=”#BBDEFB”]

وب سایت امام خمینی :  www.emam.com

کانال در سروش : @EMAM_COM   کانال در تلگرام : @EMAM_COM 

کانال در آی گپ :EMAM_COM 

کانال در بیسفون پلاس : @EMAM_COM   کانال پیام رسان گپ:  emamcom 

[/su_note]

 

[su_note]

در ادامه دانلود کنید »» 

وصیت نامه امام خمینی (ره) ؛ دانلود قرائت صوتی و کتابچه موبایل

اصلاح طلبان بر خلاف اندیشه امام خمینی(ره)+(ویژه نامه)

[/su_note]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات