دسته‌ها
کیوسک

روز ولنتاین چیست؟ + بررسی فلسفه ولنتاین + نمایشنامه طنز + سخنانی از استاد مرادی و شیخ قمی [ برای ولنتاین آماده شدیم؟!]

چند سالی است که در روزهای اواخر بهمن، تعدادی از مردم کشورمان اقدام به بزرگداشت روزی به نام ولنتاین می کنند که معرف سبک زندگی غربی است. تلاش بی وقفه رسانه های غربی و تهیه مطالب و گزارش های متعدد پیرامون روز ولنتاین در نوع خود جالب توجه به نظر می رسد. فراموش نکنیم ولنتاین جاهلیت سازمان یافته است.

ولنتاین یک فرهنگ مهندسی شده غربی است که هر سال طبق مد روز به طور هدفمند دستوراتی را می گویند که جوانان باید اجرا کنند .  چند سال پیش(87) مد شده بود که دخترها باید به آقا پسرها مشروب بدهند با یک تکه شکلات!!! بعد هم مد شده آقا پسر محکم بزند توی گوش زنش یا دوستش !!! جدیدا هم برای هم عروسک خرس بزرگ هدیه میبرند… 

دستاورد روز ولنتاین در تاریخ تمدن غرب ، گناه زنا، زنازادگی و سنّتِ جاهلیِ هم‌باشی سیاه به جای ازدواج است.

در ادامه مطلب همراه بنیانا باشید. دو فایل صوتی و چند ویدیو و چند یادداشت کوتاه درباره والنتاین در این صفحه گردآوری شده است. بخوانید و ذخیره کنید تا سر فرصت گوش کنید.

روز ولنتاین
روز ولنتاین

🎙 سخنرانی به زبان فارسی ✳️ ولنتاین در دنیا Valentines Day

⏱ شصت دقیقه🔹از زبان حجت الاسلام شیخ قمی/مبلغ بین الملل به زبان اسپانیایی

📚 همه آنچه باید درباره روز #ولنتاین بدانید… ( واقعا تمام نکته ها و روایت های تاریخی در همه کشورها رو در این فایل صوتی بشنوید)

🧩 بسیار مهم و پیشنهاد ویژه – لطفا برای دوستان تون بفرستید… (در کانال هاتون منتشر کنین)
🔎 به صورت بی طرفانه همه موارد درباره روز ولنتاین توضیح داده میشود… ❌ توجه : برخی صحبت ها مناسب هر سنی نیست. اگر سن شما کمتر از 15 سال است این فایل رو گوش ندید

🔗 لطفا برای دوستان دیگه‌تون که شاید شبیه شما نباشند هم ارسال کنید. اگر فکر می‎کنید کسی درگیر این مسائل هست که حتما براش بفرستید….. بشنوید :

لینک های دریافت : لینک ایتا | لینک گپ | لینک تلگرام | لینک مدیافایر


و اما برنامه بعدی یک نمایشنامه هست. این برنامه علاوه بر بررسی کوتاه فلسفه تاریخی روز ولنتاین با یک نمایش رادیویی طنز موضوع را بررسی میکند 

برنامه صوتی روز ولنتاین یا روز عشاق

در ادامه بشنوید یا دانلود کنید :

دانلود mp3 (حجم16مگابایت) لینک گپ | لینک ایتا | لینک تلگرام | لینک مدیافایر


در ادامه دانلود کنید و بخوانید : سخنان استاد مرادی درباره روز ولنتاین و فرهنگ های وارداتی

ویدیوی لینک بالا رو با توجه به اهمیت موضوعش از دست ندید. یک ویدیوی زیرخاکی و قدیمی اما گران بها که همه باید تماشا کنند.


روز شیطانی ولنتاین نزدیکه ، بماند که جز تاریخ و فرهنگ ما نیست، اما متاسفانه عده ای از شکلات کاکائوهای خارجی مارس و اسنیکرز کنار هدایا برای دوستانشان میخرند.
اگر دوستشان دارید، سرطان نخرید.


در ادامه مطلب بخشی از سخنان استاد مرادی در برنامه آیینه خانه درباره رفتارهای جدید جوانان را می خوانیم . این برنامه اواخر بهمن سال 92 پخش شده است »

استاد شهاب مرادی
استاد شهاب مرادی

استاد شهاب مرادی : انکار واقعیت‌ها حال هیچ کسی را بهتر نمی‌کند، جامعه ما امروز اسیر تجملات نابخردانه است، ما باید این واقعیت را بپذیریم.  تفاخر یکی از مظاهر حماقت است و ای بسا هیچ حماقتی مثل تفاخر به داشته ها نیست.

تفاوت هایی بین افتخار کردن و تفاخر کردن وجود دارد .  افتخار به شیعه بودن، ایرانی بودن، محب اهل بیت(ع) بودن و … بسیار پسندیده است اما افتخار به لباس و ماشین و خانه و… اشتباه بزرگی است که باید از آن به حماقت تعبیر کرد.

چرا باید بچه را به مدرسه ای بفرستیم که 20 میلیون تومان شهریه دریافت می کند ؟  ؛ اگر ملاک مدرسه رفتن«تفاخر» باشد در واقع داریم رفتار اشتباه را آموزش می دهیم و این بچه از دست می رود.

متاسفانه شاهد تردد خودروهای میلیاردی در شهر هستیم ؛ وقتی وزیر خارجه سابق انگلیس می گوید 500 پورشه وارد ایران شده ، این کنایه و اشاره ای است به ما که بدانیم چقدر بازارخودروهای لوکس در ایران زیاد شده و چقدر تجمل و تفاخر روز به روز در سبک زندگی ما افزایش پیدا کرده است.

در حال حاضر توجه به تجملات هر روز جلوتر رفته و روز به روز پیچیده تر می شود . امروز تعداد جشن هایی که برای یک ازدواج معمولی برگزار می شود خیلی بیش از حد انتظار است؛ جشن حنابندان، بله برون و … جزء فرهنگ ازدواج ما نبوده است.

در همین تهران آن هم در سال های دور، فرهنگ ازدواج، جشن گرفتن در خانه بود، اما امروز همه این سنت ها عوض شده است.

من از هزینه های گزافی که بابت گریم عروس، اجاره ماشین عروس و … می شود تاسف می‌خورم ، متاسفانه ما پذیرفته ایم که برای تفاخر کردن تشویق کنیم ولو با ماشین عروس و اگر کسی فخر داشته هایش و ماشین عروس اش را به ما فروخت به او آفرین بگوییم .

برخی شبکه های ماهواره ای برنامه از پیش نوشته شده برای تغییر سبک زندگی ایرانیان دارند . علاوه بر اینها به اعتقاد من بخش بازرگانی دولتی کشور و حوزه واردات خارجی گمرکات کشور هم در این زمینه مسئولیت سنگینی دارند.

وقتی ما تاجران کشور را به سمت واردات صحیح سوق ندهیم و اجازه ورود هر محصولی را به کشور صادر کنیم نتیجه این می شود که تاجران ما به سمت واردات کالاهای لوکس و تشریفاتی و تجملاتی که مطلقا هیچ ربطی به فرهنگ ما ندارند می روند و چون مردم برای آنها پول پرداخت می کنند، گردش مالی بسیار زیادی در این حوزه شکل می گیرد واعداد عجیب و غریبی در حوزه مالی آن جابجا می شود.

چند وقتی است که فرهنگ وارداتی ولنتاین در میان عده ای شناخته شده است . امروز خیلی از اشیایی که در کتاب مکاسب، نگهداری و خرید و فروش آن گناه تلقی شده است، از آسیای دور و چین به ارزانی وارد کشور می شود و هیچ کس درباره آن فکری نمی کند.

طبیعتا وارد کننده ها قصدشان ضربه زدن به اسلام نیست ، اما به هر حال باید برای این روال فکری کرد.

برای فهم بهتر موضوع شما گیاه تزئینی بامبو را در نظر بگیرید . بامبو از کجا آمده است؟ مگر در سرزمین ما چنین گیاهی هست؟ چون مردم می خرند وارد کشور می شود و با خودش فرهنگ ها و باورهای خاصی می آورد. مثلا اینکه تعداد بامبو در گلدان باید فرد و بین 3 تا 5 عدد باشد تا خوشبختی بیاورد، جزو کدام باور ایرانی است؟

این باور هیچ ربطی به دین و آیین و مرام سرزمین ما ندارد و یک باور محلی یا خرافی است.

امروز وظیفه ما تمدن سازی است. ما باید نسخه جدیدی از تمدن اسلامی را شکل بدهیم؛ نسخه ای که ریشه اش در باورهای اصیل اسلامی و ایرانی باشد.

این موضوع را در نظر داشته باشیم که وسایل و لوازم با خودشان سبک زندگی می آورند . تلویزیون ، مبل راحتی ، آشپزخانه اوپن و … سبک زندگی جدیدی را به ما تحمیل کرده اند.

مثلا بچه ای که عادت کرده است ظرف سه دقیقه غذایش را در مایکروفر گرم کرده و میل کند، هیچ وقت مفهوم صبر را درک نمی کند و نمی آموزد.

اگر کسی که صبر داشته باشد در سیاست، در اقتصاد، در کار و … در همه چیز صبور است، تجار قدیمی و پیر مردهای تاجر موفق تر از جوان هایی هستند که کار تجارت را تازه آغاز کرده اند، دلیلش این است که آنها تمرین صبر را در گذشته داشته اند؛ اما جوان های امروزی صبر کردن و صبور بودن را مشق نکرده اند.

 باید مفهوم ساده زیستی را به خوبی به تصویر بکشیم. ما نیازمند تمرین ساده زیستی و پرهیز از تفاخر و تجمل هستیم .

وقت آن رسیده که تصمیم بگیریم و از این مقطع شروع کنیم تا با همراهی همدیگر در یک خط و مسیر واحد برای برچیدن فرهنگ تفاخر تلاش کنیم.

پایان

پیشنهاد میکنیم دیگر نوشته های استاد شهاب مرادی را در سایت ایشان و اینستاگرام moradishahab بخوانید


در ادامه بخوانید »» پویش معیار برای انتخاب‌های درست و رسیدن به آرامش


ویدیو طنز : خرس گنده هایی که خرس هدیه می دهند! 

دریافت (3 مگابایت) | منبع : کانال آقای شهبازی ؛ ماهبندان : @mahbandan صفحه آقای شهبازی در اینستاگرام mrezashahbazi را برای تماشا دیگر ویدیوهای طنز 🥳 دنبال کنید
ویدیوی بالا رو از این لینکها هم میتونید دریافت کنید: لینک ایتا | لینک گپ | لینک تلگرام


🔅غیرت بی‌جا ممنوع!


🔹همه کارهایش برعکس است. خودش چشم‌چرانی می‌کند و اجازه می‌دهد همسرش هزار قلم آرایش کند، آن وقت به خرید یا صحبت او گیر می‌دهد.

امیرالمؤمنین فرمود:
إِيَّاكَ وَ التَّغَايُرَ فِي غَيْرِ مَوْضِعِ الْغَيْرَةِ

از غيرت نابجا [نسبت به زنان] بپرهيز!
چرا؟ حضرت ادامه می‌دهد: زیرا زن سالم را به بيمارى مى كشاند!


.

جناب سروان! [ تفاوت انواع عاشق شدن … ]

در ادامه یادداشتی از حجت الاسلام شهاب مرادی با عنوان ” جناب سروان ! ” که چند سال قبل درباره عشق و عاشقی نوشته اند را میخوانیم. لینک این یادداشت در سایت ایشان به شرح http://shahab-moradi.ir/fa/note/105 است:
—————
استاد شهاب مرادی :

اکثر مردم چون با درجات نظامی آشنایی ندارند به هر افسر یا درجه داری می گویند: جناب سروان. پس کسی که به هر نظامی می گوید جناب سروان یا اصلا درجات نظامی را نمی شناسد و یا تفاوت بین آنها را درک نمی کند.

بعضی از دختر خانم ها و آقا پسر ها، به محض اینکه از کسی خوششان می آید، به هیجانشان درجه ی “عشق ” می دهند . بدون اینکه به میزان و جنس آن علاقه و زمینه های آن علاقه مندی توجه کنند.

یک ستوان دو، برای رسیدن به سروانی 8 سال باید خدمت کند یعنی 4 سال تا ستوان یکمی واز آن درجه 4 سال تا سروان شدن؛ بیاید ،برود، بیاموزد و آزمون دهدو…
علاقه هم مثل درجات نظامی سلسله مراتب دارد و از آشنایی شروع میشود و تا دوستی ، صمیمیت و عشق ادامه پیدا میکند.

در اکثر موارد وقتی جوان (یا نوجوان) احساس می کند عاشق کسی شده ،در واقع فرصت یا زمینه انتخاب دیگری را نداشته و برای اولین بار با موقعیتی مواجه شده که اساسا عشق نبوده ، احساسی که با نگاه و برخورد اول معمولا به سادگی ایجاد می شود و اغلب پایدار نیست.

خیلی وقتها احساس نخستین برخورد ویژه با جنس مخالف با عناوینی چون آشنایی یا هر چیز دیگری چون با هیجانات دیگری همراه می شود ؛ مثل استرس، اضطراب و خجالت و البته هیجان جنسی و… حال غریبی را در فرد به وجود می آورد و جوان فورا آن حس و حال را جناب عشق لقب می دهد و دیگران را عاجز از درک عمق و ژرفای آن عاشقی! میداند.

اشتباه دیگر این است که این هیجان زود گذر را با حالت دائمی عاشق بودن اشتباه میگیرند و بعد از مدت کوتاهی دلبستگی هیجان انگیزی که به وجود آمده به تدریج تحلیل می رود و کم کم اختلافات بروز می کند و سرانجام سرزنش های دو جانبه باقیمانده هیجانهای اولیه را از بین می برد و… هر یک تمام اهالی جنس مقابل را به بی وفایی و سست عهدی متهم میکنند که تمام دخترها بی وفایند یا تمام پسرها عهد شکن.

عشق محصول صمیمیت و صمیمیت محصول دوستی و دوستی محصول رفاقت و رفاقت از اشتراکاتی مثل همسایگی، همکلاسی، همکاری وهم … ناشی می شود (معمولا هر هم… منجر به رفاقت نمی شود و در همان حد می ماند و البته لزومی هم ندارد.) ونقطه شروع؛ آشنایی و شناخت است. بین درجه آشنایی تا عشق خیلی فاصله است.
در عشق حقیقی ورابطه ی با خدا نیز این چنین است.

خدا خوان تا خدا دان فرق دارد
كه حيوان تا به انسان فرق دارد

بدينسـان از خدا دان تا خدا ياب
زانســان تا به سبحان فرق دارد

پایان

پیشنهاد میکنیم دیگر نوشته های استاد شهاب مرادی را در سایت ایشان و اینستاگرام moradishahab بخوانید


اربعین و ولنتاین

با يكى از دوستانم در عراق بحثم شد. ايشان ايام اربعين اشكال می گرفت که چرا این همه خرج و هزینه در حالیکه خیلی فقیر داریم و بهتره برای آنها خرج کنیم. پاسخ من با استدلال های زیاد بود.

این توضیح را می دادم که اولا مردم خودشان مایلند در راه زوار اربعین خرج کنند ثانیا بیشترین صاحبان موکب ها خودشان از طبقات متوسط و پایین جامعه هستند ثالثا این هزینه ها آثارش بسیار بالاست و مهمترین آثارش اتحاد شیعیان و عادت کردن زوار اربعین به سنت های حسنه…

به هر حال ایشان قانع نمی شد.

تا اینکه ایام گذشت و نزدیک (ولنتاین) رسید. دیدم همان فرد جهت برگزاری جشن و خرید هدایا ووو چه بریز و بپاش راه انداخته و چه هزینه های کرده. گفتم فلانی شما که کلی اشکال می گرفتی برای هزینه ها و خیلی دلت برای فقرا می‌سوخت.

الان تو ولنتاین که یک فرهنگ خارجی هست چرا دلت برای محرومان نمی سوزد؟؟ شروع کرد بهانه های مختلف ذکر کردن و اینکه این مراسم فرق داره و هرچه هزینه کنیم ضرر نداره و از این حرفا…

و من متعجب شدم از این رفتار متناقض و دوگانه…که چگونه بزرگداشت یک واقعه انسان ساز و واقعی ازنظر عده ای اشکال دارد ،اما جشن گرفتن و هزینه های زیاد کردن در واقعه ای برگرفته از فرهنگ غرب و اساسا یک افسانه پر ابهام، مشکلی ندارد!!!

منبع : کانال arbaeinehosseini


تناقض های ولنتاینی ها

جماعت غربزده ی روشنفکر: ما آریایی هستیم این اعیاد مال ما نیست مال اعرابه!
.
همین جماعت برای برگزاری #کریسمس و #ولنتاین و #هالووین خودشونو میکشن و حتی از غربیها غربی تر این جشنهارو با بهترین کیفیت برگزار میکنن و به هم تبریک میگن!

حالا بماند که وقتی نوبت به برگزاری اعیاد و مناسبتهای مذهبی و دینی ما میرسه یاد فقرا میفتن و…
اگر همین ولنتاین یه مراسم سنتی عربی بود باز یعده #رگ_آریایی شون باد میکرد و مسخره میکردن!

حالا مثل امروز اصلا به فکر تمدن چند هزار ساله ایران و کوروش و زرتشت و اهورا مزدا نیستن، چنان گندش رو در میارن که خود چشم آبیها رو متعجب میکنن!


🎥 برای ولنتاین آماده شدید؟!

✅ اگر عاشق شده اید حتما این کلیپ را ببینید

در این ویدیو سخنانی از حجت الاسلام پیشاهنگ می‌شنوید. ایشان این برنامه را برای شبکه تلویزیونی ولایت ضبط کرده اند. شبکه ولایت را در ایتا یا تله‌گرام یا اینستاگرام یا یوتیوب یا آپارات دنبال کنید.

هم چنین اگر دوست داشتید ویدیو دلنشین و آروم و متین بالا رو ذخیره کنید و برای دوستاتون بفرستین از این لینک‌ها استفاده کنین : لینک ایتا | لینک گپ | لینک تلگرام | لینک مدیافایر


📷 سخنان شنیدنی استاد رحیم پور درباره روزی به نام ولنتاین

ولنتاین

➖ درمورد ولنتاین نقل های مختلفی گفته شده تا اینکه در چند دهه قبل کلیسا توافق کرد و آن هم طبق یک قرائت که آن هم قطعی نیست.

➖ ولنتاین در ارتش روم نماد مبارزه با فساد و فحشا و تشکیل خانواده مشروع بود اما الان چه؟ مردی به زن دیگری کادو میدهد!!!

#ولنتاین_جاهلیت-سازمان_یافته

ویدیوی استاد رحیم پور عزیز رو از لینک های روبرو دریافت کنید: لینک ایتا | لینک گپ | لینک تلگرام | لینک مدیافایر | لینک روشنگری


🔴 تکلیف خرس های ولنتاین را روشن کنید! #طنز

این ویدیو رو در کانال ما تماشا کنید: لینک ایتا | لینک گپ | لینک تلگرام | لینک مدیافایر


💢 خرس قرمز گنده های پول‌دار!

💶 گردش مالی روز ولنتاین در آمریکا ۱۴ میلیارد دلار و در کل جهان چیزی حدود ۵۰۰ میلیارد دلار است.
با این مبلغ می‌شود ۲ بار فقر جهانی را ریشه کن کرد…

🗓 چهاردهم فوریه، روز شیطانی ولنتاین

منبع : جنبش مردمی حلال زاده ها – لینک ایتا | لینک تلگرام | لینک اینستاگرام


💩 ولنتاین مبارک!!!

❌ مگه شماها #کوروش نداشتید؟

❌ مگه شماها #آریایی اصیل نبودید؟

❌ مگه شماها #زرتشت پیامبرتون نبود؟

❌ مگه شماها #اهورا_مزدا نداشتید؟

❌ مگه زبان پارسی #زبان اجداد شما نبود؟

❌ مگه شما آیین سنتی مثل #نوروز نداشتید؟

⁉️خب، جشن #کریسمس، ولنتاین، هالووین، له له زدن واسه سال نو میلادی، اشتیاق به میلادِ پیامبر مسیحیان، خرید درختهای گرانقیمت #کریسمس، اینا رو کجای دلمون بذاریم؟🧐

🔻بی‌دینی و روشنفکری و #ایران_پرستی فقط در فحش دادن به مردم دیگر کشورها ، اسلام، پیامبر، #اربعین و #نذری امام‌حسین(ع) خلاصه میشه؟🤔

📛 شما بی‌دین‎ها حالتون از این همه تناقض میان افکارتون بهم‌نمیخوره؟🤨


یه عده منتظر نشستن تا کسی خطا کنه و اینا از اسلام متنفر بشن…

🔸یه عده هم هستن یه گوشه منتظرنشستن،یه مسلمانی یه آخوندی یه مذهبیی یه کار اشتباهی بکنه ،اینها سریع از اسلام متنفر بشن!

🔸مثلا یه مداحی،یه اشتباهی کرد، اینا مثل اسکرین سیور که تا موس وتکون میدادی محو میشد!،این افراد هم به همون سرعت از اسلام متنفر میشن!

⁉️فقط من نمیدونم چرا از چیزهای دیگه متنفر نمیشن!
مثلا کرور کرور فیلم و سند ازفساداخلاقی و اوردوز و مست لایعقل کردن تو کنسرت بعضی از مثلا سلبریتی های این ور آبی و اون ورآبی اگه منتشر بشه هیچ کس ازشون متنفر نمیشه!

🔸تا یه کلیپی در میاد که یه پلیس با خشونت یه خلافکار و میکنه تو ماشین،سریع پونصد نفر از اسلام متنفر میشن! بعد هزاران کلیپ از خشونت پلیس #آمریکا منتشر میشه که شهروند سیاه پوست و وسط خیابون به گلوله میبندند یا با شوکر برقی بچه رو میگیرن هیچکس متنفر نمیشه!صف ویزا هم شلوغ تر میشه!

🔸فقط کافیه یه ماشین پلاک دولتی چراغ قرمز رد کنه! پشت چهار راه ۱۶ نفر از اسلام متنفر میشن! بعد شرکت های خصوصی تو دبی وقتی دنبال منشی خانم میگردن،قبل از رزومه باید عکس برهنه بفرستی شاید استخدامت کنن! فقط نمیدونم اینجا چرا کسی متنفر نمیشه!

🔸صبح تا شب اگه تو ولنتاین و هالوین و کریسمس و کوفت و زهر مار صدای دابس دابس و ساب ووفر دی جی ننه قمر تو مخشون باشه کسی اذیت نمیشه! کسی هم متنفر نمیشه!

🔸ولی به مجرد اینکه سالی یه بار تو #محرم صدای روضه بره خونه همسایه یه محله از اسلام متنفر میشن!

🔸یه پیمانکار ریشوی شهردای اگه بساط یه دست فروش خراب کنه،همون صاحب مغازه ها که کلا گوشی دستشونو زنگ میزنن سدمعبر شهرداری که مالیاتشو ما میدیم سودش برای ایناست!شروع میکنن به متنفر شدن از اسلام!

🔸ولی صدها جوان رعنا و رشید #مدافع_حرم ،اگه ترک خانواده کنند و برای ایجاد امنیت شهید بشن،یا برای پول رفتن یا کلا نباید میرفتن!

🔸روزی صدتا پورشه ومازراتی ولگسوز اگه کنارخیابون ترمز بزنن و دختر مردم و سوار کنن و ببرن تو باغ خارج شهر و هر بلایی سرش بیارن هیچ کدوم از اینا متنفر نمیشن!

🔸ولی همین که ماشین بسیج یا پلیس امنیت یه خانمی و به خاطر هنجار شکنی یا عدم رعایت قانون مملکت ببره کلانتری یه تعهد بگیره!
آقا همینجوری گله گله روشنفکر شروع میکنن به متنفر شدن از #اسلام!

🔸اصلا بعضیها مثل سنسورهای موزه که تکون بخوری آلارم میده منتظرن یکی تکون بخوره اینا از اسلام متنفر بشن!خب متنفر بشید!

🔸خدا میلیارد میلیارد کهکشان خلق کرده که ما توش غبار هم محسوب نمیشیم حالا یه عده هم تواین کره خاکی متنفر بشن چیزی از عظمتش کم نمیشه!

گرجمله کائنات کافر گردد
بر دامن کبریا نشیند گردی

منبع : کانال didebane_enghelab


📌 روز عشق یا نوبت ولنتاین ، فرهنگ و ارزش لیبرالی

⭕️ آن‌چه که پشت پرده «ولنتاین» خودنمایی می‌کند، تلاش و تبلیغات برای از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ها، جلوگیری از ازدواج، ترویج دوست‌یابی و دوست‌گزینی به جای انتخاب همسر و تشکیل خانواده، است.

🔱 ماهیت غربی والنتاین قابل انکار نیست و طرفداران این سنت در ایران باید به نوعی توجیه کنند که اشکالی ندارد که فرهنگ غربی وارد فرهنگ و سبک زندگی ما شود.

⭕️ با نگاهی به تاریخ استعمار به راحتی می‌توان فهمید که «نفوذ فرهنگی»؛ شاه‌راهی برای نفوذ اقتصادی و سیاسی احداث می‌کند. ماهیت فرهنگ غربی با پرچم‌داری ایالات متحده بسیار مهاجم است.

◀️ یکی از اصول سیاست خارجی آمریکا این است که فرهنگ و ارزش‌های آمریکایی(لیبرالی)، جهانی هستند و تنها مخصوص مردم آمریکا نمی‌باشند، بنابراین یکی از وظایف کلی دستگاه سیاست خارجی آمریکا جهانی سازی این فرهنگ و ارزش‌ها می‌باشد.

📍 دستاورد روز ولنتاین در تاریخ تمدن غرب، گناه زنا، زنازادگی و سنّتِ جاهلیِ هم‌باشی به جای ازدواج است.

» ولنتاین جاهلیت سازمان یافته است

منبع : ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها – لینک ایتا | لینک تلگرام | لینک اینستاگرام


کسی نیست بشینه حساب کنه با خرجهایی که تو ولنتاین واسه همدیگه میکنن٬ میشه چندتا فقیر رو سیر کرد؟


🔹وقتی می گفتیم کمک به عتبات و پیاده روی اربعین می گفتن:واااای به فقرای خودمون کمک کنید😒

حالا ولنتاین شده میگیم به جای خرید عروسک “خرس” به فقرا کمک کنید😏


چرا یک کمپین نمی‌زنند و بگویند
هزینه خرید پالتو و بوت امسال‌ را
هزینه یک ماه لوازم آرایش‌ را
هزینه پارتی‌های شبانه را
هزینه کادوهای ولنتاین را
خرج نیازمندان بکنند؟! 😒😏


تبریک کریسمس و ولنتاین و مناسبتای غربی میشه با کلاسی!

تبریک عید غدیر و مبعث و نیمه شعبان شد عرب پرستی!
سفر مکه و کربلا و مشهد کسی بره، میگن چرا پولشو ندادی فقرا !
ولی از سفر تایلند و آنتالیای خودش که نمی گذره !

شاهین نجفی و شارلی فحاشی می کنند شد آزادی بیان ! مسلمونا از چیزی انتقاد مودبانه کنن، میشه دیکتاتوری دین !
گلشیفته فراهانی لخت شد همه گفتن حجاب مسئله شخصیه!

الهام چرخنده چادری شدهمون آدما گفتن ریا کار و متظاهره و نون خوره حکومته طرف علنا بر مقبره کورش کبیر سجده می کنه شد یکتا پرست!
اما بوسه بر ضریح مبارک حضرت عباس میگن بت پرستی!
😡دلسوزی برای هزاران کودک شهید یمن میشه بیگانه پرستی گل گذاشتن پشت در سفارت فرانسه برای کشته شدن 12 نفر هتاک میشه انسانیت!
دختره سرمای زمستون با یه ساپورت میاد خیابون سردش نمیشه!! اما گرمای تابستون اگه روسری سر داشته باشه از گرما هلاک میشه !

خانمه با کفش پاشنه بلند داخل خیابون پیچ و تاب خورون، جولان میده!
اما جمع کردن چادر یا مانتو بلند براش خیلی خیلی سختشده!
ته ریش گذاشتن برای مد و کلاس میشه خوشتیپی!
اما برای محرم و مسجد که باشه میگن اُمل و شلخته!

چهارشنبه سوری نارنجک میزنه دیوار مردم نمی گه کسی مریض داره!
بعد در سال فقط سه روزهیئت بیرون بیاد میگن مریضا آسایش ندارن!
برای برد باخت الکی فوتبال میاد آرژانتین و عراقو می بنده به بار فحش ناموسی!
بعد خود رو از نژاد پاک آریایی و از نسل کوروش و باشخصیت پارسی میدونه!
هر سال بدنش زیر سوزن و جوهر پر از تتو و خالکوبی میشه هیچی نیست! اما یکی برای سید الشهدا سینه زنی می کنه، میگن چرا به بدن ضرر می زنید !

دسته ها و جشن های هالووین و شیطان پرستی شده افتخار!
دسته های سینه زنی محرم شده خار رفته تو چشمش!
برای نشر جملات جعلی و بی منبع کوروش سر و دست می شکنه و تازه خودشم میره مطالب نهج البلاغه رو به اسم کورش می زنه! اما به نهج البلاغه پر از حکمت مولا علی که میرسه سکوت میکنه!

امثال صادق هدایت و نیچه که به فجیح ترین شکل مردند شده الگو!
بعد حضرت علی ، مولود کعبه و شهید محراب رو قبول نداره…!

متاسفم برای احساسات مصلحتی بعضی روشنفکرنماهای جامعه ما
که ” شتر با بارش ” را نمی بینند اما اندر خم ” لنگ پشه کوره ای ” وا مانده اند


یه عده هم هستن که از طرفی برای کوروش کبیر جامه می‌درن و دم از عاریایی اصیل بودن می‌زنن
.
.
.
.
از طرف دیگه کل نیمه دوم سال رو به این فکر میکنن که امسال خرس قرمز پررنگ بخرن برای ولنتاین یا خرس قرمز کم رنگ!
اینا دقیقا با خودشون چند چندن؟


🔅درنگ بس است!

🔹و الْبَلَدُ الطَّیِّبُ یَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَ الَّذی خَبُثَ لا یَخْرُجُ إِلاَّ نَکِداً کَذلِکَ نُصَرِّفُ الْآیاتِ لِقَوْمٍ یَشْکُرُونَ (اعراف 58)

چه زمینی بهتر از انقلاب اسلامی که بذر وجودمان را در آن بکاریم و چه محصولی بهتر از امام و آقا و شهید مطهری و…

درنگ بس است؛ بسم الله…


پیشنهاد می کنیم در ادامه این کتابچه را رایگان دانلود کنید » دزدی های پهلوی را در کتاب شاه دزد بخوانید و برای نوجوانان ارسال کنید [دانلود رایگان]


✝ ولنتاین افسانه ای برای فروپاشی اخلاق جامعه!

🌀”ولنتاین” در واقع یک مناسبت غربی و #فرهنگ وارداتی است که چند سالی است میان جوانان باب شده و همه ساله مطابق با 14 فوریه همراه با آداب و رسوم بخصوصی برگزار می شود. جشنی همراه با هدیه دادن و دوستی و عشق ورزیدن به نامحرم و جنس مخالف که در واقع فرصتی است تا دوستی های خیابانی از سوی متولیان ابتذال، هویتی پوشالی یابد.

🌀اینکه این روز چه تاریخچه ای دارد و بر اساس چه رویدادی گرامی داشته می شود، نکته ای است که همچنان نه منابع مبدع این طرح و نه پیروانشان اطلاعات موثقی برای پایه و اساس آن ندارند و تنها قصه ای ساختگی و تایید نشده، محملی برای گرامیداشت این روز عنوان شده و جالب اینجاست که بسیاری از جوانان وطنی بدون اطلاع از ریشه این افسانه ساختگی، پیرو این فرهنگ وارداتی شده اند که این گونه قصه سازی شده است:

🌀”زمانی فرمانروای روم باستان برای حفظ آمادگی سربازانش، از ازدواج آنها جلوگیری می کرده است به این دلیل که ازدواج باعث سستی آنها خواهد شد. در این بین کشیشی به نام ” ولنتاین” مبادرت به عقد سربازان با دختران می نموده است که پس از اطلاع فرمانروا، به زندان می افتد. کشیش در زندان عاشق دختر زندانبان شده و خطاب به وی کارت هایی را می نوشته است و عاقبت در روز 14 فوریه به دستور شاه وبه جرم اقداماتش اعدام شده و توسط غربی ها “شهید عشق” نامیده می شود!”

🌀اما آنچه باعث شده تا این #افسانه، به شدت توسط رسانه های خارجی و در تمام دنیا تبلیغ شود، درونمایه ضدفرهنگی این جریان است که مبنایی برای رواج فرهنگ بی‌بند و باری و ابتذال است و هر ساله تحت عنوان “روز عشق” انواع و اقسام اعمال ناپاک و خلاف اخلاق در پوشش پاک عشق و محبت انجام می گیرد!

🌀آنچه که پشت پرده “ولنتاین” را این روزها بیشتر نمایان می کند، تلاش و تبلیغات برای از هم پاشیدن بنیان #خانواده ها، جلوگیری از ازدواج و ترویج دوست یابی و دوست گزینی به جای انتخاب همسر و تشکیل خانواده، است. این اهداف در قالب سریالهای #ماهواره ای فارسی‌زبان که به خانواده ها هجوم بیشتری آورده است، نمود عینی تری دارد که البته همراه با واردات “ولنتاین” که سالیان سال است اتفاق افتاده، در یک سیاست واحد تعریف می شوند!

🌀اما رواج این فرهنگ وارداتی نگران کننده تر می شود وقتی بدانیم که در میان برخی پدران و مادران هم رسوخ کرده است. اگر چه مرد به همسر خود و زن به شوهرش در این روز به اصطلاح عشق می ورزد، اما این حرکت در چنین روزی در سایه تبلیغات شبکه های ماهواره ای، تنها می تواند برای جوان و فرزند خانواده به عنوان یک الگو تلقی شده و مهر تأییدی باشد بر یک فرهنگ غلط و ناپاک که حاصل آن دوری گزینی از #ازدواج و حفظ روابطی است برای فروپاشی اخلاقی جامعه.

🌀پس میشود با قاطعیت اذعان کرد که نفوذ آیین‌هایی نظیر روز “ولنتاین” ناشی از تهاجم فرهنگی است که به علت خلأ جامعه از تبیین معارف زیبای دینی، مورد استقبال قرار گرفته است. در حالی که در فرهنگ و تاریخ ما جلوه های عاشقانه حقیقی وجود دارد اما درست و پررنگ به جوانان معرفی نشده است. روز مادر، روز پدر، روز دختر، روز ازدواج حضرت علی و فاطمه زهراء سلام الله علیهما؛ تنها نمونه ای از فرهنگ مذهبی ماست که نه تنها افسانه نیست و قصه سازی نشده است که ریشه در باورها و مذهب ما دارد و حتما می تواند به استحکام خانواده و عشق حقیقی همراه با احیاء هویت فطری کمک کند.

🌀آری ولنتاین روز همه نامردایی هست که به جای تشکیل خانواده از احساسات دختران مظلوم برای هوسبازی خودشان سوء‌استفاده می‌کنند و #سیزده_رجب روز مردانیه که در همه سختی‌ها و بدبختی‌ها پای زن و #ناموس و خانواده‌شون می‌ایستند.

🌀پس شایسه است خانواده ها و جوانان، به تأسی از آموزه های اسلامی، از ورود هرگونه رسوم و آیین های خرافی و بویژه بیان گر فرهنگ ضد اخلاقی، به جامعه ممانعت کرده و مراسمات و موارد مشابه ملی و دینی که بمراتب بیشتر، بهتر، پر بارتر و متقن است را پررنگ تر و باشکوه تر اجرا نمایند.

البته که مسئولین و دستگاههای مربوطه جدای از اینکه باید معایب این سوغات شنیع و مبتذل غربی که حرام بیّن شرعی است را برای اهالی جامعه تبیین کنند، لازم است با نمادهای آن در فضای مجازی و سطح اجتماع برخورد سلبی نیز داشته باشند و نگذارند عده ای با انحای مختلف تب و تاب این جشن ضاله را بالا ببرند مثل اینکه معجبانه برخی فروشگاه ها در این روز فراخوان تخفیف داده یا کالاهای مخصوص این جشن عرضه میدارند.


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات