دسته‌ها
اخبار

مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در تهران [ + فهرست برنامه ها در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی]

نصرت‌الله لطفی قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی (چهارشنبه 18 بهمن) در نشست خبری که در سازمان تبلیغات با محور بزرگداشت یوم‌الله 22 بهمن ماه برگزار شد، با بیان اینکه مردم در 22 بهمن حماسه دیگری را خلق خواهند کرد، گفت: در هیچ کشور دیگری چنین مورد مشابه وجود نداشته که مردم میلیونی به خیابان‌ها بیایند و با انقلاب اسلامی تجدید پیمان کنند.

 

وی در تشریح برنامه‌های ویژه دهه فجر گفت: فردا (پنج‌شنبه 19 بهمن) مراسم میهمانی لاله‌ها را داریم و در 18 هزار گلزار شهدا در شهرهای مختلف شاهد گلباران و عطرافشانی مزار شهدا خواهیم بود. البته چند مراسم محوری در بهشت زهرای تهران، گلزار شهدای پاوه به‌عنوان گلزار شهدای اهل‌سنت و گلزار شهدای آشوری در اسلام‌شهر به‌عنوان گلزار شهدای اقلیت‌های دینی داریم.

 

همچنین به‌یاد دیدار همافران نیروی هوایی با امام خمینی در 19 بهمن 1357, فردا (19 بهمن‌ماه) همافران نیروی هوایی با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد. شامگاه شنبه 21 بهمن هم به‌یاد تکبیر ساعات اولیه پیروزی انقلاب، بانگ رسا و فاطمی الله‌اکبر را در بام‌های مساجد خواهیم داشت. در این شب ایران اسلامی را نورافشانی خواهیم کرد.

 

یکشنبه 22 بهمن در بیش از 1000 شهرستان بخش شهر و 4 هزار روستا راهپیمایی 22 بهمن برگزار خواهد شد. همچنین اندیشمندان و فرهیختگان از 38 کشور دنیا از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، ژاپن، لیبی، مصر و هلند در این راهپیمایی مهمان مردم ایران خواهد بود. بیش از 6 هزار عکاس فیلمبردار، عکاس و خبرنگار نیز راهپیمایی 22 بهمن را در سراسر کشور پوشش خواهند داد که از این تعداد 250 نفر خبرنگار و عکاس خارجی هستند.

 

در تهران 2800 عکاس و خبرنگار پوشش‌دهنده راهپیمایی 22 بهمن خواهند بود. همچنین از انگلستان، ترکیه، اسپانیا و ژاپن اکیپ‌های تصویری در میدان آزادی مستقر خواهد بود که امیدواریم امانت‌دار خوبی در این موضوع باشند.

 

راهپیمایی 22 بهمن 9 صبح روز یکشنبه از مسیرهای دهگانه با مسجدمحوری آغاز می‌شود و مردم راهی میدان آزادی خواهند شد. 10 صبح یکشنبه نیز با قرائت قرآن و پخش سرود ویژه‌برنامه‌های این روز در میدان آزادی آغاز می‌شود. در ادامه هم قرائت بیانیه و سخنرانی رئیس جمهور را خواهیم داشت.

 

سخنران‌ان مراکز استان‌ها از تهران هماهنگ و اعزام خواهند شد، به‌جز دو استان همدان و اراک که سخنرانان نمایندگان ولی فقیه در استان خواهند بود، در بقیه مراکز استان‌ها از همه دستگاه‌ها از جمله دولت، مجلس و قوه قضاییه استفاده شده است.

 

براساس اعلام ، مسیرهای دهه‌گانه راهپیمایی 22 بهمن در تهران به‌شرح زیر است:

مسیر شماره 1 مسجد امام حسین(ع) میدان امام حسین منتهی به میدان آزادی

مسیر شماره 2 مسجد جامع ابوذر میدان ابودر منتهی به میدان آزادی

مسیر شماره 3 مسجد امام هادی خیابان آقایی میدان معلم منتهی به میدان آزادی

مسیر شماره 4 مسجد دارالسلام میدان منیریه منتهی به میدان آزادی

مسیر شماره 5 مسجد الجواد میدان هفتم تیر منتهی به میدان آزادی

مسیر شماره 6 مسجد حضرت امیر(ع) کارگر شمالی منتهی به میدان آزادی

مسیر شماره 7 مسجد المهدی(عج)  خیابان ستارخان منتهی به میدان آزادی

مسیر شماره 8 مسجد ابوالفضل ستارخان منتهی به میدان آزادی

مسیر شماره 9 مسجد امام سجاد آیت الله اشرفی اصفهانی منتهی به میدان آزادی

مسیر شماره 10 مسجد امام جعفر صادق(ع) فلکه دوم صادقیه منتهی به میدان آزادی.

 

بعد از مراسم 22 بهمن، آغاز جشن پیروزی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با شعار “افتخار به گذشته و امید به آینده” خواهد بود و تا 22 بهمن 1397 ادامه خواهد داشت. 

[su_note]

در ادامه بخوانید »» راز ماندگاری انقلاب اسلامی چیست ؟ ؛ شماره ۱۲۰ نشریه خط حزب الله رایگان منتشر شد

[/su_note]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات