دسته‌ها
اخبار

نشر فیلم غیر اخلاقی کودکان در تلگرام ، دلیل مدیر مارکتینگ شرکت اپل برای حذف این برنامه از اپ استور

در چند روز گذشته دو اپلیکیشن تلگرام و تلگرام X به طور ناگهانی از اپ استور اپل حذف شدند. در ابتدا پاول دورف مدیر عامل تلگرام علت این حذف را مشکل کوچکی اعلام کرد که قرار بود به سرعت برطرف شود!!

اما در ادامه مشخص شد که این مشکل خیلی هم کوچک نبوده و اپل ، تلگرام را به خاطر نمایش محتوای نامناسب و پورن از فهرست اپلیکیشن های اپ استور خود حذف کرده است.

 

مطابق ایمیلی که فیل شیلر، معاون ارشد بازاریابی اپل در پاسخ به سوال یکی از کاربران تلگرام ارسال کرده، مشخص شده که علت حذف این اپلیکیشن استفاده از آن برای ترویج سوء استفاده جنسی از کودکان و تجاوز به کودکان بوده است.

 

به همین خاطر، اپل دو اپ تلگرام و تلگرام X را از اپ استور حذف کرده و ضمن تذکر به سازنده تلگرم ، نهادهایی مثل NCMEC (مرکز ملی کودکان گم شده و استثمار شده) را نیز در جریان اوضاع قرار داده است.

اپل قبلا هم نشان داده بود که هیچ آستانه تحملی در مورد انتشار پورنوگرافی کودکان ندارد و در این مورد هم خیلی سریع و قاطع عمل کرده بود.

انتشار محتوا با مضمون خشونت جنسی علیه کودکان، یکی از معضلات و خطرات جدی دنیای اینترنت در چند سال اخیر بوده است و علاوه بر پلتفرم‌ها، کاربران نیز نقش و مسئولیت مهمی در راستای جلوگیری از انتشار چنین تصاویر و ویدیو‌هایی دارند. انتشار چنین محتوایی در هر جای اینترنت باعث رواج خشونت‌های این‌چنینی و تخریب جوامع می‌شود.

تلگرام این فضا را در اختیار مجرمان و تروریست‌ها قرار می‌دهد تا در محیطی ایمن برای نیات شومِ خود برنامه‌ریزی کنند.

آقای شیلر در این ایمیل گفته است  : اپلیکیشن تلگرام به این دلیل از اپ‌استور حذف شد که تیمِ ما متوجه انتشار محتوای مجرمانه، علی‌الخصوص محتویاتی با موضوعیت تجاوز جنسی علیه کودکان شد. پس از تأیید وجودِ محتوای مجرمانه، تیمِ ما تصمیم به حذف این اپلیکیشن از اپ‌استور گرفت و علاوه بر اطلاع‌رسانی این موضوع به توسعه‌دهنده، موضوع را به مقامات مربوطه گزارش دادیم که شامل سازمان NCMEC (مرکز ملی کودکان گم‌شده و مورد سوءاستفاده قرار گرفته) می‌شود.

ما هرگز اجازه به انتشار محتوای مجرمانه از طریق اپلیکیشن‌های اپ‌استور نخواهیم داد و هنگامی که از وجود چنین مواردی باخبر شوید، سریعاً اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. از همه مهم‌تر، برای فعالیت‌هایی که کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهند، هیچگونه تحملی نداریم. خشونت جنسی علیه کودکان در بالای لیست نبایدها قرار دارد. این موضوع شیطانی، غیر قانونی و غیر اخلاقی است.

در ماه جولای هم به دنبال استفاده تبلیغی از تلگرام توسط داعش و اعتراض دولت اندونزی، این اپ در استانه حذف قرار گرفته بود.هم چنین مقامات روسیه درباره استفاده تروریست های بمبگذاری مترو مسکو از تلگرام خبر دادند . حادثه های مشابهی هم در کشورهای اروپایی به وقوع پیوست .

به گفته مسئول وزارت اطلاعات ایران ، حمله کنندگان به حرم امام و مجلس که باعث کشته شدن تعدادی از هم وطنان شدند از برنامه تلگرام برای هماهنگی استفاده کردند

از سویی دیگر در دی ماه 96 در ایران اغتشاش هایی صورت گرفت . این اغتشاش ها به صورت مشخص از سوی کانالی تلگرامی هماهنگ میشد . اما از چند ماه قبل زمزمه هایی برای این چنین مسائل وجود داشت اما مدیر تلگرام که زیر چشم او چنین پیام ها و مسائلی رد و بدل میشد هیچ وقت مقامات ایران را مطلع نکرد

مدیر تلگرام وقتی کار را تمام کرد که علاوه برای توییت درباره کانال اغتشاش گر مورد نظر آن را با ذکر لینک کانال تبلیع هم کرد !

درگزارش دیگری از usa today به نقل از ترزا می، در کنفرانس داووس از این نرم افزار به عنوان یک پلتفرم کوچک خطرناک و خانه ی امن تروریست پسند برای آموزش ساخت بمب اعلام شده است. 

—————- 

منابع : خبرگزاری روسیه . خبرگزاری فارس . کانال مدیر سوشیال ، سایت اپل ، سایت usa today   ، سایت the verge

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات