دسته‌ها
اخبار

تجاوز جنسی مقامات انگلیس به کودکان [آماری از رسوایی اخلاقی لندن]

تجاوز جنسی مقامات انگلیس به کودکان
تجاوز جنسی مقامات انگلیس به کودکان

 

موضوع تجاوز جنسی مقامات انگلیس به کودکان در دهه‌های متعدد، در سال‌های اخیر با شکایت افراد بزرگسالی که در دوره کودکی مورد استثمار آنان بودند، به دغدغه‌ای در انگلیس تبدیل شده است.

نشریه «بریت بارت لندن» گزارش کرد، 7 پلیس در سراسر انگلیس در جست‌وجوی سوءاستفاده جنسی تاریخی از کودکان در میان مقامات انگلیس از جمله «سر ادوارد هیث» نخست‌وزیر پیشین انگلیس بودند که در سال 2005 میلادی در سن 89 سالگی در گذشت.

با گذشت 12 سال از فوت نخست وزیر سابق انگلیس، اکنون هفت مورد جدی از 42 ادعای مطرح شده که از اعتبار کافی در این باره برخوردارند، بازجویی شده‌اند. کودکانی که اکنون در سنین بزرگسالی به سر می‌برند، خواستار رسیدگی به این گونه بی اخلاقی‌ها  از زمان کودکی خود شده‌اند که از سوی ادوارد هیث صورت گرفته است.

گزارش ۱۰۰ صفحه‌ای مربوط به این تحقیقات نشان می‌دهد که ادعاهای هفت تن از قربانیان، اعتبار کافی برای بازجویی از متهم را داشته است.

خبرگزاری پرس آسوسیشن، در گزارشی مبنی بر متهم شدن «سر ادوارد هیث» به کودک آزاری جنسی نوشت: نخست‌وزیر اسبق انگلیس بر اساس یک گزارش جنجالی پلیس این کشور به کودک‌آزاری و تجاوز جنسی به پسران کم‌سن‌وسال متهم شده است. ادوارد  از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۴ نخست‌وزیر انگلیس بود.

با این حال، این گزارش اشاره‌ای به بی‌گناهی یا گناهکاری او نکرده زیرا تحقیقات مربوط به این پرونده تنها متمرکز به بررسی وجود مدارک کافی برای بازجویی از این نخست‌وزیر اسبق انگلیس بوده است. گزارش مربوط به ادوارد هیث مشخص کرده که قربانیان تجاوزهای او پسران ۱۱ تا ۱۵ ساله بوده‌اند.

این گزارش تصریح کرده که اتهامات او مربوط به دوره‌ای که او نخست‌وزیر بوده، نمی‌شود. هر چند دو مورد از شکایت‌ها مربوط به این دوران شده اما پلیس گفته که اعتبار کافی برای بازجویی نداشته است. تحقیقات مربوط به این پرونده در سال ۲۰۱۵ بعد از ذکر نام ادوارد هیث در تحقیقات مربوط به یک پرونده تاریخی سوءاستفاده جنسی از کودکان در انگلیس به جریان افتاد. ادوارد هیث در ژوئیه ۲۰۰۵ در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

آتش رسوایی اخلاقی این مقام ارشد انگلیس علاوه بر او دامن مشاورانش را هم گرفت چرا که مشاورانش در بررسی این پرونده مورد بازجویی قرار گرفتند و شکایاتی هم از سوی خانواده کودکان استثمار شده برای آنها تنظیم شده بود.

یکی از مشاوران «سر ادوارد هیث» نخست وزیر سابق انگلیس، «نیک ادگار» بود که با وجود داشتن سه فرزندبه اتهام استفاده جنسی از کودکان پیش ازاین به دست پلیس دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفته بود. وی 4 ماه پس از بازجویی و اثبات رسوایی اخلاقی با ضرب گلوله خود را کشت. نیک ادگار سال 92 میلادی به عنوان منشی خصوصی درخانه نخست وزیر سابق انگلیس در «ویلت‌شایر» کار می‌کرد.

از سوی دیگر، دویچه وله هم با اشاره به دوران کاری این سیاستمدار محافظه‌کار که از 1970 تا 1974 به عنوان رهبر بریتانیا فعالیت می‌کرد، نوشت: هیث پس از آنکه نامش به عنوان یکی از مظنونان تحقیقات تاریخی پلیس درباره سوءاستفاده از کودکان مطرح شد، هدف تحقیقات دو ساله پلیس قرار گرفت که در نتیجه متهم به تجاوز و سوءاستفاده از پنج کودک است.

این نخست‌وزیر سابق بریتانیا متهم به تجاوز به یک کودک 11 ساله و همچنین سوءاستفاده از یک کودک 10 ساله است. مایک ویل، رییس پلیس ویلشایر با اشاره به یافته‌های تحقیقات صورت گرفته، گفت: سر ادوارد یک شخصیت برجسته، تاثیرگذار و مشهور بود که یکی از قدرتمندترین افراد دنیا به شمار می‌رفت.

اتهامات وارده به او بسیار جدی و از سوی تعداد زیادی از افراد بوده است. از 42 اتهام وارده به هیث، 7 مورد نیازمند تحقیقات بیشتر بوده اما رییس پلیس ویلشایر گفت که کارآگاهان درباره بی گناهی یا گناهکار بودن وی به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. اتفاقاتی که وی به آنها متهم شده، در تاریخ بین 1956 تا 1992 و در زمانی که او به عنوان یکی از اعضای پارلمان و نه به عنوان نخست‌وزیر مشغول فعالیت بود رخ داده است.

این اتهامات با اعتراض لینکولن سلیگمن، پسر بزرگ هیث مواجه شده که معتقد است تحقیقات پلیس  انگشت اتهام را به سوی مردی نشانه گرفته که قادر به دفاع از خود نیست.

با این حال وی تنها سیاستمدار انگلیسی نبوده که در این ارتباط متهم شده و چندین سیاستمدار دیگر بریتانیایی از جمله سایریل اسمیت، سیاستمدار لیبرال دموکرات و لرد جانر، نماینده سابق پارلمان این کشور از حزب کارگر هم چنین اتهاماتی دریافت کرده بودند.

آمارهای رسمی منتشر شده از سوی پلیس انگلیس، از آمار بسیار بالا و تکان‌دهنده سوءاستفاده جنسی از کودکان در این کشور حکایت دارد. به گزارش روزنامه دیلی میل، آمارهای پلیس انگلیس نشان می‌دهد هر ۲۰ دقیقه یک کودک در انگلیس مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است و روزانه بیش از 60 مورد تجاوز جنسی به کودکان به پلیس گزارش می‌شود.

 گزارش پلیس انگلیس حاکی از آن است که، در سال 2010 بیش از ۲۳ هزار کودک که یک پنجم آن‌ها سنی کمتر از سنین دبیرستان داشته‌اند، قربانی تجاوز جنسی مقامات انگلیس به کودکان در انگلیس و ولز شده‌اند.

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات