دسته‌ها
اخبار

روز قدس سال 96 در ایران چگونه گذشت ؟ + متن کامل بیانیه پایانی

مردم روزه‌دار ایران جمعه 2خرداد95 به رسمی چند ده ساله، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به خیابان‌ها آمدند تا ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی بار دیگر یادآوری کنند فلسطین اولویت اصلی جهان اسلام است. دیروز 900 شهر در ایران و چندین کشور دنیا صحنه راهپیمایی عظیم و چند ده میلیونی در حمایت از آرمان فلسطین بود.

در ایران میلیون‌ها روزه‌دار در یکی از گرم‌ترین روزهای سال که دما در بسیاری از شهرها بیش از 40 درجه سانتیگراد بود، ساعاتی پیش از آغاز رسمی مراسم روز جهانی قدس، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر با حضور پررنگ خود ثابت کنند همچنان پس از 38 سال، آرمان فلسطین را فراموش نکرده‌اند.

مردم انقلابی ایران دیروز آمدند تا علاوه بر فریاد خشم و نفرت‌شان از رژیم صهیونیستی، درست در روزهایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک 6 موشک به مواضع گروهک تروریستی داعش، شمه ای از اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت، به طرف‌های غربی و عمال داخلی آنان که به دنبال برجام منطقه‌ای و تحدید توان موشکی کشورمان هستند، تاکید کنند نخواهند گذاشت توانمندی‌های دفاعی کشور سرنوشت برنامه هسته‌ای را پیدا کند.

این تاکید ملت بر حفظ و توسعه توانمندی موشکی ایران از روی دست‌نوشته‌های آنان روی موشک‌های قیام و ذوالفقار -2 نوع موشکی که به سوی مواضع داعش شلیک شد- و همچنین استقبال ویژه و تشکر آنان از فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشاهده شد. به گزارش خبرگزاری‌ها، راهپیمایی روز جهانی قدس با شعار «روزجهانی قدس، رمز وحدت و جهاد امت اسلامی؛ حمایت از مردم مظلوم فلسطین؛ زوال قطعی رژیم صهیونیستی» روز گذشته در تهران و 900 شهر کشور برگزار شد.

مردم روزه‌دار ایران ساعاتی پیش از آغاز رسمی مراسم روز جهانی قدس، در مسیرهای منتهی به مصلاهای نماز جمعه حضور پیدا کردند. در قم همچون سال‌های قبل مراجع عظام تقلید با حضور در جمع راهپیمایان روز قدس، بر اهمیت مساله فلسطین تاکید کردند.  در تهران هم همچون سایر شهرها و استان‌ها، مراسم روز جهانی قدس با شکوه مثال‌زدنی برگزار شد. 

دیروز راهپیمایان تهرانی از مسیرهای دهگانه به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند. از نکات ویژه این مراسم، حضور نسل‌های مختلف انقلاب از نوزاد تا جوان و کهنسال بود. امسال با وجود گرمای هوا، مردم روزه‌دار از لحظات نخست با حضور در مسیرهای مختلف به صورت انفرادی، خانوادگی و دسته‌جمعی با در دست داشتن پلاکارد و کاغذنوشته با مضامین ضد صهیونیستی و سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل‌سعود و مرگ بر داعش به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند.

در تهران در اقدامی قابل تامل درست چند روز پس از حمله موشکی سپاه به مقر داعش در سوریه، 3 فروند از موشک‌های بالستیک شلیک شده به مواضع داعش (از نوع ذوالفقار و قیام) به نمایش در آمد و مردم با استقبال از این موشک‌های واقعی، روی موشک‌ها شعارنویسی کردند.

راهپیمایان تهرانی همچنین با شعار« 2030 -2030 سند بندگی»، نسبت به سند سازمان یونسکوی سازمان ملل ابراز نگرانی کردند. در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس، گروه سرود سفیر با اجرای موسیقی سردار شهید همدانی از زحمات این شهید والامقام که در مبارزه جبهه مقاومت علیه گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید تقدیر کردند.

روزه‌داران تهرانی در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن حمایت از حمله موشکی سپاه به مواضع داعش نسبت به هرگونه ترقه‌بازی از سوی گروهک های تروریستی علیه امت حزب‌الله خط و نشان کشیدند. راهپیمایان تهرانی در مراسم روز قدس پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا را نیز به آتش کشیدند.

در مراسم روز قدس تعدادی از اتباع آفریقایی ساکن در ایران با حضور در خیابان‌های تهران به صفوف مردم روزه‌دار حامی قدس پیوستند.

همچنین در مسیر برگزاری راهپیمایی در تهران، موشک شهاب 3 در معرض دید راهپیمایان قرار گرفت. مردم روزه‌دار تهران با سر دادن شعار «سپاه پاسداران، تشکر تشکر» از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل سیلی زدن به گروهک داعش تشکر کردند. در مسیر راهپیمایی روز قدس در تهران همچنین بنر احمد متوسلیان از دیپلمات‌های ربوده شده ایران در لبنان نیز حمل شد.

[su_note]

در ادامه بخوانید »» #قدسنا_لا_اورشلیم ؛راهپیمایی جهانی روز قدس سال 96 با وجود سانسور رسانه‌ای

[/su_note]

حضور پررنگ پرچم‌های مقاومت لبنان و یمن

راهپیمایی روز قدس امسال تهران در حالی برگزار شد که نمادها و پرچم‌های جریان مقاومت اسلامی منطقه بویژه لبنان و یمن به طور پررنگ مشاهده شد. گرفتن تصاویر سلفی در کنار تصویر رهبران مقاومت و پرچم جریان‌های مبارز از سوی دانش‌آموزان، از دیگر جلوه‌های راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در تهران بود که در کنار شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل‌سعود جلوه می‌کرد.

روزشمار محو رژیم صهیونیستی

سازمان بسیج شهرداری تهران در اقدامی جالب بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید،‌ اقدام به نصب روزشمار نابودی اسرائیل در ضلع جنوب شرقی میدان فلسطین کرد. مراسم رونمایی از تابلوی روزشمار نابودی اسرائیل با حضور تعدادی از خانواده های شهدا، ورزشکاران و راهپیمایان انجام شد.

شعارهای مردم علیه روحانی

در مراسم روز قدس امسال علاوه بر مردم، مراجع و علما، سران قوا، وزرای دولت و بسیاری از مقامات و شخصیت‌های سیاسی و نظامی نیز حضور داشتند. حسن روحانی نیز دیروز در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد.  او البته دقایقی در این مراسم حضور داشت. از حاشیه‌های حضور روحانی در مراسم روز قدس، شعارهای مردم علیه اظهارات و اقدامات وی بود. پس از رویت حسن روحانی در مراسم، مردم با سر دادن شعار به استقبال وی رفتند. شدت شعارها علیه روحانی به قدری گسترده شد که حسن روحانی پس از چند دقیقه حضور در این مراسم، راهپیمایی روز قدس را ترک کرد.

حمایت آمریکا از رژیم قبیله‌ای فضاحت‌بار است

راهپیمایان روز جهانی قدس پس از مراسم راهپیمایی آماده اقامه نماز جمعه شدند. در تهران سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی بود. وی در این مراسم گفت: در قرن‌های اخیر پدیده‌ای شوم‌تر از ایجاد اسرائیل نداریم که هم در ایجادش و هم در شکل‌دهی آن جنایات زیادی رخ داده که در تاریخ نظیر ندارد.

تأسیس رژیم صهیونیستی نقطه آغاز ماجراجویی‌هایی در منطقه غرب آسیا شده است و امروز هم دست آنها در حمایت از تروریسم آشکار است.

رئیس مجلس ادامه داد: آنها دین یهود را دستاویزی برای خود قرار داده‌اند در صورتی که یهودیانی که در ایران زندگی می‌کنند و بسیاری از یهودی‌های سراسر جهان با صهیونیست‌ها مخالف هستند. لاریجانی با بیان اینکه انگلیس یکی از مسببان اصلی ایجاد رژیم صهیونیستی است، گفت: با تأسیس چنین حکومتی زمینه سرگرم کردن ملل مسلمان و چپاول آنها رقم خورد.

ابتدا کشور اوگاندا برای مهاجران یهودیان مطرح شد اما پس از آن فلسطین را جایگزین کردند، زیرا به گفته خودشان خاطرات تاریخی آنها درآنجا زنده می‌شد. اما فلسطین قدمت چند هزار ساله قبل از میلاد مسیح دارد و خاستگاه پیامبران الهی و ادیان مختلف است و دوره آرامش آنجا از زمانی آغاز شد که به دست مسلمانان فتح شد.

وی با بیان اینکه قدس قبله نخستین مسلمانان است، عنوان کرد: حتی پس از تحول قبله مسلمین به مکه باز هم آنجا برای مسلمانان محترم است، زیرا قدس محل معراج پیامبر است. همچنین دفع ظلم از یک ملت، مسؤولیت‌پذیری مسلمانان را نشان می‌دهد.

لاریجانی با اشاره به حمایت‌های رژیم صهیونیستی از تروریسم تصریح کرد: حمایت از فلسطین وجه دیگری هم دارد و آن این است که اسرائیل مادر تروریسم است و ما جریانی پلیدتر از آنکه باعث آواره شدن چندین میلیون فلسطینی و کشته شدن چندین هزار لبنانی و فلسطینی شده باشد نداریم. اسرائیل بدخیم‌ترین تروریست در طول تاریخ است و از آغاز سرپرستی انگلیس بر فلسطین ایجاد سازمان‌های تروریستی در آنجا آغاز شد و داعش از نسخه تروریسم صهیونیستی کپی‌برداری می‌کند.

رئیس مجلس با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی عنوان کرد: آمریکا هیچ‌گاه بحث حقوق بشر را درباره رژیم صهیونیستی مطرح نکرد و حتی می‌گوید امنیت اسرائیل امنیت آمریکاست.

لاریجانی افزود: این در حالی است که آمریکایی‌ها ملت ما را که پس از انقلاب همواره در حال مبارزه با تروریسم بوده به حمایت از تروریسم متهم و گروهک منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرده و حتی امروز از جبهه النصره در سوریه حمایت می‌کند. وی تصریح کرد: سعودی‌ها بارها آمریکا را تشویق به حمله به ایران کرده‌اند. این یک فضاحت برای آمریکاست که آنها در تبلیغات انتخاباتی‌شان بارها رژیم سعودی را حامی تروریسم دانسته‌اند ولی امروز از این رژیم قبیله‌ای حمایت می‌کنند و این روزها شاهد بودیم خیلی دموکراتیک در این کشور قدرت را تغییر دادند.

رئیس مجلس ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها مثل دزدان سر گردنه دنبال چپاول ملت‌های مسلمان هستند و بی‌پرواترین دولت‌ها دولت آمریکاست که از دولت‌های قبیله‌ای حمایت می‌کند. روشن است که این وضع دوام ندارد و اگر ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم با یک استراتژی عمیق در جهت تأمین امنیت خود و ریشه‌کنی تروریسم این کار را انجام می‌دهیم.

[su_note]

در ادامه بخوانید »» دانلود کتاب فلسطین از منظر امام خامنه ای

[/su_note]

قطعنامه روز قدس

مردم ایران در پایان راهپیمایی خود با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را اعلام کردند. در این قطعنامه راهپیمایان تاکید کردند: «آزادی بیت‌المقدس» و «رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین» از سلطه اشغالگران صهیونیست آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل و مقام عظمای ولایت و رهبری برای جهان اسلام است و تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی خود را در حمایت از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی به کار خواهیم گرفت.

راهپیمایان تهرانی با تاکید بر آزادی قدس شریف و تلاش برای «زوال و نابودی قطعی اسرائیل» و محو غده سرطانی منطقه به عنوان «اولویت اصلی جهان اسلام»، تنها راه حل مساله فلسطین را «بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا» و «برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین آینده این کشور» دانسته و هر راه‌حل دیگری را محکوم به شکست و فرصت‌سازی برای ادامه حیات رژیم جعلی و اهریمنی صهیونیستی و تضییع حقوق مسلم مردم فلسطین دانستند.

در این قطعنامه آمده است: آمریکا را همچنان «شیطان بزرگ»، غیرقابل اعتماد و دشمن شماره یک خود دانسته و با محکوم‌کردن هرگونه مانع‌تراشی در مسیر تأمین حقوق حقه ملت ایران در سند «برجام»، اعمال تحریم‌های جدید را مصداق نقض آشکار برجام می‌دانیم و از دولت و مسؤولان مربوط بویژه هیأت نظارت بر اجرای برجام انتظار داریم با تأسی به ملاحظات و منویات راهبردی مقام معظم رهبری اقدام متقابل و جدی را قاطعانه در دستور کار قرار دهند.

راهپیمایان تهرانی ضمن اشاره به توقف سند 2030 که تلاش صهیونیست‌های خبیث برای استحاله فرهنگ و هویت جوامع اسلامی از طریق مجامع و نهادهای بین‌المللی است، از نقش‌آفرینی‌های راهبردی و مستشاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت اسلامی بویژه مقابله با تروریست‌های تکفیری، حمایت و تصریح کردند: اقدام این نهاد انقلابی در حمله موشکی به مقر فرماندهی تروریست‌ها در شرق سوریه را که برای مجازات و تنبیه عاملان و مسببان جنایت تروریستی 12 رمضان تهران صورت پذیرفت از مصادیق اقتدار جمهوری اسلامی و سیلی به دشمن و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان دانسته و از آنان می‌خواهیم هرگونه تهدید و اقدام ضدامنیت ملی کشور را با پاسخ‌های قاطعانه، پشیمان‌کننده و درخور مواجه سازند.

[su_note note_color=”#C8E6C9″]

دانلود متن قطعنامه روز قدس سال 96 | نسخه پی دی اف | نسخه word

[/su_note]

[su_note]

در ادامه بخوانید »» آیا فلسطینی ها زمین هایشان را فروخته‌اند ؟ +موشن گرافیک زخم زیتون

[/su_note]

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی: قدس فراموش نخواهد شد

مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی قدس سبب انسجام داخلی می‌شوند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در راهپیمایی روز جهانی قدس(سال96) در شهر مقدس قم با قدردانی از حضور پرشور مردم در این راهپیمایی اظهار داشت:  مردم با حضور در راهپیمایی این روز در شهر مقدس قم و سراسر میهن اسلامی سبب انسجام داخلی خواهند شد و ان‌شاءالله قدس فراموش نخواهد شد.

گلچینی از عکس های راهپیمایی روز قدس سال 96 در ایران اسلامی را در ادامه می بینید (بقیه عکس اینجا)

عکس صفحات اول روزنامه های شنبه بعد از روز قدس را در ادامه می بینیم 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات